lördag 28 augusti 2010

Nya soffan

I dag har jag varit på två loppisar och gjort en massa härliga fynd som jag ska visa så fort jag har målat dem. Hade ingen inspiration när jag åkte iväg, men det tog inte så lång tid innan jag kom loss. Jag blir lycklig som ett litet barn när jag gör de där riktiga fynden för några fjuttiga slantar.

Måste bara visa den nya soffan som vi köpte till stugan. Den är så fin!

Är så nöjd att jag hann måla klart möblerna hallen i stugan innan jag åkte hem från semestern.

Stolen var gammal och sliten, nyckelskåpet, som min morfar gjorde för över 30 år sedan, var mörkbrunt och spegeln, som är efter min mans farmor och farfar, var i slitet guld. Hallen är väldigt liten, men känns betydligt större och framförallt fräschare när de få pinaler som står där blev enhetliga.

Ha nu en jättehärlig vecka. Håller tummarna att vädret håller i sig. Här i Stockholm har vi sol och ca. 20 grader varmt idag.

Kram Lena

4 kommentarer:

  1. Hej gumman så snyggt det blev i hallen och även med den nya soffan....Hoppas du har det bra så syns vi snart igen. Kram/Majsan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken mysig soffa! Blev kanonfint =)
    Kul att du fyndat på loppis, alltid kul!! =)
    Ha det fint!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  3. Verkligen superfint alltihop.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  4. Hja du.. Min snurrstol i all ära, men soffan var ju hel ljuvlig! =)
    I Östersund är det regn och rusk, vill hem till de sälla svampskogarna! *hihi*
    Kram kram
    Jennica

    SvaraRadera