tisdag 3 augusti 2010

Loppisfynd

Det är inte mycket till bloggaktivitet på mig just nu. Jag är urdålig på att både läsa andras bloggar och blogga själv. Jag som trodde att jag skulle göra massor av båda delarna under semestern, men då jag till vardags sitter naglad vid en dator hela dagarna på jobbet har jag insett hur skönt det är att göra annat när jag är ledig. Det blir ändring på det när jag väl börjar jobba igen, men dit är det tack och lov ytterligare tre veckor.

Har varit på en riktig loppisrunda upp mot Leksand idag. Fyndade en hel del som jag är jättenöjd med. En bunke som jag minns sedan jag var liten då min mormor och morfar hade en likadan, en gjutjärnsljusstake, några krokar, en stor trådrulle, jättesöta kaffekoppar, en gallerskål, ett livstycke och ett överlakan. Lakanet ska jag sy om och sätta upp i en "glugg" vi har i arbetsbänken i köket. Tror det kommer att se lite mer ombonat ut då.

Blev väldigt förtjust i kaffekopparna som jag hittade. Tyvärr fanns det bara fyra stycken. Skulle gärna vilja ha fler. Finns ingen uppgift om tillverkare på varken kopp eller fat, men hojta gärna till om ni skulle hitta likadana någonstans. Jag är superspekulant.

Ha en fortsatt härlig vecka!
/Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Det var verkligen fina saker du fick tag på. Förstår att du är nöjd.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd!
    Vilka loppisar har du varit på? Väldigt sällan jag är på loppis i Leksand...
    Ha en fortsatt mysig semester =)
    Kram Ellen

    SvaraRadera