tisdag 17 augusti 2010

Ruskigt tomt

Sista semesterveckan! Jag ska njuta av den så mycket det bara går. I söndags åkte mannen och båda barnen hem. Det blev ruskigt tomt, men jag förstår att barnen saknar sina kompisar och vill tillbringa sista sommarlovsveckan hemma. Jag tycker i och för sig att det är skönt att vara själv ibland, men det kändes fruktansvärt vemodigt när de åkte. Ett tecken på att den sköna sommaren och de lata, lediga dagarna snart är till ända. Nu dröjer det ett helt år tills nästa gång...

Självömkan gick dock snabbt över. Tillbringade hela gårdagen hos goa Majsan på Lavendel & Romantik med att packa upp en massa ny, härliga varor som kommit in. Hur kul som helst. Jag vill ha allt! Många fina ljusstakar och lyktor bland annat. Perfekt när kvällarna snart blir mörkare. Den här tyckte jag var jätteläcker.  

Den  här kryddlådan fastnade jag också för. Fanns även en variant med plats för fyra kryddor, men jag mjukstartar med den mindre storleken.

Ha en skön sensommarvecka!

Kram Lena

2 kommentarer:

  1. Så mysigt att vara med min älskade goa Brasan. ;-)Hälsa henne från mig.
    Tack också för dina rara ord.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Stor kram från mig.:-)
    Stina

    SvaraRadera