torsdag 2 september 2010

Senaste loppisfynden

Min man klagade häromdagen på att det börjar bli fullt av diverse möbler och annat bråte i garaget. Föreslog att vi röjer ut i förrådet och gör om det till en målarverkstad. Han var faktiskt med på idén, då han dessutom börjar tröttna på att jag står och dräller med målarfärg inomhus. Tjoho, det ska bli riktigt kul att fixa till ute i förrådet. Måla väggarna vita, sätta in rejält bra belysning och lägga in ett trevligt golv. Jag kan knappt bärga mig.

Ett av förra helgens loppisfynd är den här maffiga spegeln med gammalt slitet glas. Med lite vit färg och en omgång med sandpapper så blev jag riktigt nöjd med den. Stod övergiven i ett hörn och antaligen ratad för att glaset är kass. Det var dock det charmiga gamla glaset som gjorde att jag föll för den.

Ljusstaken var ärggrön och korgen omålad när jag hittade dem. Även här lite vit färg och sim sala bim, så blir de helt ok.

Snart helg igen och då ska vi åka upp till stugan. Ska bli så härligt att komma dit igen. Plocka lite kantareller kanske.

Ha det gott!

Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken underbar spegel!!
    Skulle åxå vilja ha en målarverkstad...Tråkigt att alltid stå och slafsa i köket...
    Hoppas helgen varit bra!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  2. Nu har du gjort så där fint igen du gumman.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    ja, ibland ska man ha tur =)
    Kram Ellen

    SvaraRadera