måndag 13 september 2010

Lite pyssel

Det blev glest med loppisar i helgen då jag har varit i Åre med jobbet. Lite pyssel har det dock blivit.

Den här fönsterlampan gjorde jag av en gammal trearmad taklampa i guld med dessa glaskupor vända uppåt. Fin egentligen men passade inte in stilmässigt någonstans. Med några meter gammaldags tygsladd får de nu fungera som fönsterlampor i stället. Av en lampa blev det plötsligt tre.

Den här plåtasken fastnade jag för direkt jag såg den, men visste inte riktigt vad jag skulle ha den till.

Har fyllt den med tändstickor och satt fast plånen från tändsticksaskarna med dubbelhäftande tejp på insidan av locket. Lätt att byta ut när plånen blir utslitna.

Det var allt för idag. Önskar er en skön vecka.

Kram Lena


6 kommentarer:

  1. Underbart fin lampa.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Hej gumman...Du är ju så finurlig du! Hoppas du kom hem välbehållen från Åre. Ska titta på det du mailade har haft mycket att göra nu målning, nya varor mm.....Kram / Majsan

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Åh vad påhittig du är, lampan är jättefin!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hej, men så fiffigt, detta var ju en superidé! Jag har en likadan boklåda som jag har mina fjärrkontroller i men att fylla den med tändstickor är ju toppen för alla ljusfreak som oss! Åre- längter till Jämtland när jag hör det, jobbar där vintertid sedan ett par år tillbaka, vet ej hur det blir kommande vinter...

    Vilken fin hall du har i stugan, grå vägg, mycket snyggt! Mari.

    SvaraRadera
  5. Hej hej.

    Ja det var riktigt kul. Jag har faktiskt flugit ballong eng gång för länge sedan jag med. Det var riktigt mysigt på ett helt annat sätt faktiskt.

    Det lilla olivträdet är inte äkta, det stora har stått ute hela sommaren så det har klarat sig bra. Men det kommer nog börja tappa sina blad snart för jag är helt värdelös på att få dem att överleva jag med tyvärr.

    Plastträd passar mig bra och ser äkta och fina ut.

    Trevlig kväll.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Ja men kanske det. Jag ska nog ha en tavla där bak.;-) Kramis

    SvaraRadera