måndag 27 september 2010

Gammelmorfars verktygslåda

Hittade min mammas morfars gamla verktygslåda undanskuffad i ett hörn i förrådet. Tydligen såg jag inte potentialen i lådan tidigare, då den stod där undangömd och täckt av en massa bråte.

Under helgen har den fått några lager med vit färg samt en liten shablon.

Även inuti är den charmig, tycker jag, med gamla fastspikade läderband som hållare för diverse verktyg.

Ett loppisfynd jag gjorde i veckan var den här lilla hyllan. Lite vit färg och en omgång med sandpapper, så blev den helt ok. Hittade två likadana, men har bara gjort klar den ena ännu.

Ha en undebar vecka!

Kram
Lena

2 kommentarer:

  1. Hej Gumman...
    Vad mycket snyggt du visar såg att jag missat ett inlägg det under oxå. Även det väldigt snyggt gillar det du har på hyllan klockboetten och alla fina ljuslyktor....Kramiz/Majsan

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka fina fynd!
    Verktygslådan är ju perfekt förvaring =)
    Extra kul att den är efter din gammelmorfar!
    Ha en underbar helg!
    Kram Ellen

    SvaraRadera