tisdag 30 november 2010

Julpynt för hela slanten

Ja, julpyntet har verkligen stått som spön i backen hela helgen. Var upp till Dalarna och hjälpte Majsan på Lavendel & Romantik att julskylta hela lördagen. Superkul, men det tar sin lilla tid.
Väl klar där var det bara att köra igång och julpynta i stugan och då vi inte kommer upp något mer innan jul var det lika bra att pulsa ut i skogen och hugga en gran också.

Det första jag gjorde när jag kom hem igår var att riva fram julkartongerna och köra igång att pynta även här hemma, men där någonstans gick luften ur mig och jag tappade totalt sugen. Ett par ljusstakar har åkt fram men inte mer. Kanske orken kommer tillbaka till helgen. Barnen tycker att det är lite i tråkigaste laget här hemma.

Har blivit dåligt på målningsfronten den sista tiden, men den här kistan blev nyligen klar. Lovade i ett tidigt stadie (innan den blev målad) bort den till Lavendel & Romantik, så den fick hänga med upp till butiken i helgen. Nästan så jag ångrade mig ett tag, men i ärlighetens namn behöver jag verkligen inte en pryl till, så det var lika bra.
Ha en härlig första adventsvecka!
Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Va roligt att få vara med och julpynta på Lavendel & Romantik =) Såå mysig butik!

    Skönt att ha julgranen fixad, vi var ut på farsdag och "knyckte" en ;)
    Firar ni jul uppe i Dalarna?
    Ha en fin kväll!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  2. Så fin kistan är. Du kan du :-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Jajjamensan, julen firas i stugan i Bäsna, även nyår. Blir nog kvar ända till trettonhelgen. Jag längtar.../Lena

    SvaraRadera