måndag 8 november 2010

Höstlov

Har haft några fantastiskt sköna höstlovsdagar med barnen upp i stugan. Härligt, friskt väder. Krattat massor med löv för absolut sista gången den här säsongen. Nu får trädgården gå i vila.

Mycket nytt och mysigt hade kommit in hos Majsan på Lavendel & Romantik. Föll som en fura för den här lilla söta, sirliga adventsljusstaken som är i samma stil som ljuskronan jag köpte för några veckor sedan.

De här små kryddpåsarna från Jeanne d'Arc tycker jag är jättefina. Perfekta att dekorera med.

Även fina köksklockor hade kommit in, i zink, som jag älskar, och helt perfekt storlek. Den vi hade gick sönder för länge sedan och jag har inte lyckats hitta någon "ersättare" i passande i stil. Ändå kollar man efter klockan hela tiden, för att man är van vid att det ska sitta en just på den fläcken i köket.

Helgen avslutades med en härlig middag hemma hos goa Majsan och Tommy och deras mysiga vänner. Känns som jag har varit ledig i en hel vecka, trots att det bara var några dagar. Miljöombyte kan göra underverk!

Ha en skön vecka!

Kram Lena

3 kommentarer:

  1. vilken mysig blogg jag hamnade på!
    Hålelr med om att ljusstaken är så fin!!!

    Ha det fint!
    Kram pernilla

    SvaraRadera
  2. Så mysigt och inte har jag farit till goa Majsan än heller. Hoppas att jag kan det snart.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. VACKERT Å MYSIGT :)

    Idag är det SATURDAY SHOW OFF
    hos mig.....
    Lägg gärna till Din blogg
    Håkan

    SvaraRadera