måndag 17 januari 2011

Lite svart

Vi renoverar vår hall hemma just nu. Golvet blir svart klinker och väggarna blir svagt grå. Till det tycker jag att det kan bli snyggt med lite svarta möbler. Köpte denna underbara spegel på Lavendel & Romantik under julen. Finns i tre olika storlekar och även i vitt.

Pianostolen som jag tidigare målat vit och klätt in med fårskinn fick nu bli svart för att matcha. Kändes märkligt att måla över en vit möbel med svart färg. Har nog inte hänt mig sedan 80-talet. Fick nästan tvinga handen med penseln att närman sig stolen, men jag tror det blir bra när hallen väl är klar. Tills vidare får prylarna stå mot en vägg i sovrummet.

 Enda loppisfyndet jag gjort på senaste tiden är denna gamla trådkorg. Är nästan sjukligt förtjust i all typ av trådsöjd. Extra plus om det är lite, lite rostigt också.

Ha en skön vecka!

Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Vackert!:-)
    Du kan du.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig trådkorg =)
    Kul med renovering i hallen, hoppas ni blir nöjda!
    Skön vecka till dig med!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  3. vad skoj med renovering... vi ska också piffa upp vår hall lite nu snart!
    Så fint kök du har!!! Vill också ha en soffa i köket... men har inte plats! Man kan inte få allt!

    Kram p. :D

    SvaraRadera