måndag 3 maj 2010

Bäsna Trädgård

Äntligen har Bäsna Trädgård öppnat för säsongen. Mitt favoritställe! Man kan strosa omkring hur länge som helst, ta en fika eller bara sitta på en bänk och lyssna på porlande vatten och fågelkvitter. En fantastiskt rogivande miljö i ständig utveckling. Jag är alltid lika nyfiken på vad Kjell-Åke ska hitta på inför varje säsong. Det dyker alltid upp något nytt.
Väl värt ett besök. 

Fyndade ett fint gammalt tvättbräde på loppis för ett tag sedan och nu har jag äntligen fixat till det. Det lilla tvättbrädet leket min mamma med när hon var liten på 40-talet. Även jag och nu min dotter har lekt flitigt med det när vi var små, men det hänger med än och fick sig en släng av den vita färgen av bara farten.


Även i de egna gömmorna dyker det ibland upp saker man inte tänkt på att man har. Den här gamla tavelramen, som givetvis var brun, låg gömd på en av våra krypvindar i stugan. Med lite vit färg och en omgång med sandpapper fick den se dagens ljus igen. Den söta bilden kommer från butiken Lavendel & Romantik.


Hann även måla en paradhandukshängare, en hörnhylla och en liten krydhylla som jag tidigare hittat på loppisar. Dessa kommer jag inom kort att lägga ut till försäljning på Tradera. Jag är alltid mer kreativ när jag är uppe i stugan. Där får jag massor gjort. Hemma ser jag, av någon anledning, bara en massa måsten men när jag är uppe i stugan ser jag bara alla möjligheter...

Ha en trevlig vecka!
//Lena

1 kommentar:

  1. Hej Visst är det ett härligt ställe att vara på. Du som dessutom har det så nära när du är i Dalom ;) Hoppas du har det bra nu Kram/Majsan
    Snygga tvättbrädor skulle vilja ha ett sådant litet också.....

    SvaraRadera