lördag 30 juli 2011

Ett par loppisfynd

Det har varit lite torka på loppisfronten den senaste tiden. Mycket beroende på att mitt favoritställe, Tulavippan, har stängt pga. flytt. Just sommartid brukar det vara min favoritsysselsättning att gå runt och botanisera där bland hyllorna.

I dag hittade jag dock ett nytt ställe, Gammalt & Nytt, precis vid Insjön. Lite Tulavippan i miniformat.

Den här tillbringaren tyckte jag var helt oemotståndlig...

...men ännu lyckligare blev jag när jag hittade den här underbara gamla fotoramen. Passade perfekt för fotot jag har på min mormor och hennes föräldrar.

Hittade häromdagen den här gamla trähängaren bland allt bråte vi har i uthuset. Hängaren är signerad Helge Granlund, Bäsna. Troligtvis någon som har bott här på gården en gång i tiden. På med lite vit färg och nu sitter den på väggen i hallen. Hjärtat i ull har min dotter tovat.

Hittade även en längre variant med 6 st krokar, som är under målning. Den kommer att bli perfekt i sovrummet. Kul att kunna ta tillvara på något som någon som tidigare bott här har tillverkat.

Önskar er en fortsatt skön helg!//Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar