måndag 11 april 2011

Vårstädníng

Den här helgen blev det mycket gjort, tack vare det fina vädret. Beskurit äppelträdet och räfsat gräsmattan då snön ÄNTLIGEN smält bort. Endast en pytteliten klick, stor som en tennisboll, ligger kvar på en liten plätt på baksidan.

Då det fortfarande är ganska färglöst ute i naturen var det ingen idé att ta några bilder på trädgården, därav ett par bilder som inte alls har med ämnet att göra.

Passade på att byta däck på bilen också, då jag inte kommer att bege mig norrut förrens efter påsk och då får man inte längre köra med dubbat.

Har även städat i garaget, så snart ska jag stuva in allt bråte i bilen och bege mig till soptippen.

Känner mig såååå nöjd. Jag älskar att rensa och slänga. En befriande känsla och ett totalt lugn infinner sig när jag åker från soptippen. Rena rama meditationen. Jag kanske är lite konstig, eller?

Sist vill jag gärna tipsa om dessa underbara brödpåsar som lottas ut på mysiga bloggen Designe, http://www.de-signe.blogspot.com/.

Ha en bra vecka!

Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Jag älskar att rensa. Känner till känslan efteråt.
    Men det är väl bra att man kan göra det och inte binda sig vid allt man har.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilket fint litermått!
    Rensa o göra sig av med gammalt bös känns alltid skönt:)
    Här har snön oxå försvunnit, så skönt:)

    Ha det gott!
    Kram C

    SvaraRadera
  3. Fina saker som vanligt =)
    Kul att ni uppskattar vår reklam, klart vi vill visa andra vad vi har för finfina butiker här i Dalarna ;)
    Ha en fin vecka!
    Kram Ellen

    SvaraRadera