måndag 28 mars 2011

Härlig helg

Vilket härligt väder det var i helgen. Tillbringade hela söndagen i Romme Alpin med sonen och fick några riktigt fina åk, säsongens sista antagligen. Lite minus dock att det snöade från Säter och hela vägen till Täby när vi åkte hem och i morse fick man skrapa rutan på bilen igen. Morr...

Levererade lite nymålade möbler till Lavendel & Romantik i lördags och givetvis går det inte att gå tomhänt därifrån. Denna rosenkudde fick följa med hem trots att jag redan har både en grå och en vit, men de är så himla mysiga.

Brukar inte påskpynta så mycket då påsken är så få dagar jämfört med jul. Hinner knappt ta fram pyntet förrens det ska plockas undan. Det här påskägget från Jeanne d'Arc kunde jag dock inte motstå, så det fick också följa med hem.

Hittade en gammal svart ram på loppis häromdagen som tyvärr inte hade något glas, men funkar bra ändå. Satte gammalt notpapper bakom mormor och morfars bröllopsfoto för att fylla ut ramen.

Hoppas ni får en härlig vecka!

Lena

1 kommentar:

  1. Tänk att jag är uppväxt några kilometer från Romme Alpin och har inte tagit mig dit sedan de byggde toppstugan, fy skäms på mig!!
    Fina dagar att spendera där när vårsolen visar sin bästa sida =)
    Fin kudde du köpt =)
    Måste göra en tur till Lavendel & Romantik snart, men det är så svårt att gå runt inne där å titta på allt fint,och inte kunna köpa allt,, livet är surt ibland när man är en fattig student =(
    Hoppas det är bra med dig!
    Kram Ellen

    SvaraRadera