måndag 18 oktober 2010

Lite nymålat

Äntligen har jag fått klart ett par saker som jag köpte in på loppis för länge sedan. Börjar få tokfullt i garaget med möbler som ska renoveras. Jag måste sätta lite fart, så jag får undan grejjorna. Tyvärr har man ju så lite tid att hålla på. Tänk om man slapp jobba på dagarna...

Den här charmiga karmstolen var ett riktigt fynd. Med lite vit färg och fuskfårskinn så blev den riktigt trevlig tycker jag.

Tallrikshyllan fyndade jag för ynka 50 kr. Hade länge letat efter en som inte var så stor, bara en rad och till slut dök den upp.

Föll även för dessa charmiga burkar när jag var på loppis förra helgen. De blir trevliga i skafferiet uppe i stugan.
Ha det gott!
Kram
Lena



5 kommentarer:

  1. Verkligen superfint!:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Jo, trägrejen är ett gammalt handgjort bord från 1800-talet. Närmare bestämt från RällsjöBrittas gård utanför Rättvik.
    Jag gjorde en stege av benen och satte fast den på bordsskivan. Men bordet är helt och kan användas som ett vanligt bord om man vill.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Tusen takk for koselig hilsen. Her inne er det vakkert♥

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilka fynd du har gjort!!
    Va snygg karmstolen blev! =)
    Det ÄR jobbigt att plugga..men min utbildning är "bara" två år, och nu till jul har jag läst ett år, så det är bara att kämpa på! ;)
    Ha det fint!
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara burkar, älskar dem och vit stol med grått fårlurv och grå kudde, urfint!!! Mari.

    SvaraRadera