fredag 16 juli 2010

Äntligen semester!

Så kom den äntligen, den efterlängtade semestern. Jag och dottern har varit här uppe i stugan sedan i tisdags kväll. Maken och sonen kommer nu under helgen. Har inte riktigt kommit in i semesterlugnet ännu. Har under flera kvällar försökt göra ett blogginlägg, men blir vansinnig för att det tar sådan tid. Uppkopplingen är inte den bästa här i stugan. Det har slutat med att jag gett upp och smällt igen datorn. Idag tog jag dock ett djup andetag och gjorde ett nytt försök. Kom på att jag kunde borsta tänderna, diska, lösa korsord etc. medans jag väntar på att bilderna laddar ner. Det dröjer nog någon vecka till innan jag varvat ner så pass att det är helt ok att bara sitta och titta på när datorn jobbar utan att behöva gör något samtidigt.

Började måla utemöbler på direkten jag kom hit. De har varit dalablå men ska nu bli vita. Vill gärna få fram möblerna medans solen är kvar, så jag har stått i uthuset varenda dag och målat som en dåre. I dag ska jag dock börja ägna mig åt trädgården.

Ett gammalt vitt porslinsfat får fungera som lite vattenblänk i ett gräsparti.

Hade med mig några blommor hemifrån, men behöver plantera många fler för att det ska bli mysigt, så idag får det bli en tur till Bäsna trädgård. Ser fram emot en härlig cykeltur dit, att få sitta stilla en stund och lyssna på porlande bäckar och titta på den härliga, rogivande miljön. Givetvis blir det en kopp kaffe och en bit god pelargonkaka. Det hör liksom till.

Ha en härlig helg!
/Kram Lena

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas ni har det bra i stugan =) Var ligger ert mysiga sommarställe?
    Vi njuter i fulla drag här nere på Österlen =)
    Har varit på några loppisar, men blir lite besviken på priserna här nere, superdyrt!
    Hoppas ni får en underbar semester i Dalarna och hoppas vädret är på er sida =)
    Kram Ellen

    SvaraRadera
  2. Hej Gumman...
    Så fint du gör överallt, snyggt fönster med.Samt lilla vattenblänket. Hoppas ni haft det bra i helgen. Kram/Majsan

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Åh, Bäsna som är såå fint =) Då antar jag att du är en flitig besökare hos Bäsna trädgård? =)
    Där finns så mkt fint!
    Ha det fint,kram Ellen

    SvaraRadera