onsdag 10 mars 2010

Loppisfynd

Var uppe i Dalarna i helgen på lite sportlov. Fick några härliga dagar i backarn i Romme Alpin. Fantastiskt väder! Självklart hann jag med några loppisbesök, bl.a. på Tulavippan i Gagnef. Det går inte att åka tillbaka hem utan att ha gjort ett besök där. Tänk om man missar något...

Den här gången fyndade jag den här lilla hyllan som raskt målades vit och shabbades.

Även detta lilla livstycke tillhör ett av helgens små fynd. Har letat länge efter ett trevlig gammalt plagg att hänga på väggen och nu plötsligt dök det upp. Skam den som ger sig, men det är ju det som är charmen också, att leta efter den där speciella saken och uppleva glädjen när man helt plötsligt finner det man söker.


I julas hade jag turen att komma över detta fantastiska gamla skrivbord, som stod brunmålat och undangömt i ett hörn. Målat i en svag grå nyans och med matt, svart skiva fick bordet ett nytt liv och fungerar nu bra i en liten skrivhörna uppe på hallen.

I morgon åker jag upp till stugan igen, dock utan man och barn, för att måla lite andra fynd som jag lagrat i vårt uthus. En byrå med mycket potential men som någon fördärvat på 70-talet, väntar på att få ett nytt liv t.ex. Den bästa avkoppling jag vet är att få vara själv i stugan en helg och bara ägna sig åt det jag tycker bäst om, att måla en gammal möbel. Ren meditation.


Ha det gott! / Lena










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar